tisdag 31 augusti 2010

Sunderland

Igår var vi i Massachusetts och hälsade på Nancy, Lawrence och Milo. För de som inte vet är Nancy och Lawrence bra vänner till mina föräldrar och Nancy är kusin med min värdpappa, Bill. Det är alltså så jag fick tag på min värdfamilj. Jacob och Milo är deras barn. Tyvärr var inte Jacob där igår, men vi hade trevligt ändå. Nancy hade varit snäll och fixat en riktigt svensk lunch. Det blev sill, potatissallad med ägg och rökt fisk, knäckebröd och flädersaft. Vi fick även en potatisomelett (tortilla) som inte var lika svensk. Gott var det i alla fall. Jag insåg att jag saknar körsbärssaft och att äta västerbottenost med osthyvel. Efter lunchen gick vi ned till Connecticut River som ligger precis bakom deras hus. Vattennivån var ganska låg eftersom det är riktigt varmt hos dem på somrarna, så jag vadade lite i floden vilket var riktigt skönt efter att ha haft fötterna instängda i äckliga tygskor under hela bilresan. Sedan gick vi och hälsade på korna som bor granne med Nancy och Lawrence. Jag lät några av kalvarna suga på min hand, vilket var en intressant upplevelse. Och ganska äckligt. Men vad gör man inte för en söt liten kalv som saknar sin mamma?

Ja, det var en härlig dag igår och idag har jag bara slappat, eftersom det var sista dagen på sommarlovet för mig idag. Imorgon börjar jag alltså skolan. Och jag ska gå upp runt sex på morgonen. Härligt? Inte så värst. För att göra det här inlägget lite roligare slänger jag upp en bild från Manhattan på underbara Lily. För de som undrar är hon hos sin värdfamilj och mår bra. Puss och Kram :D

Tummarna upp för Times Square och shopping!

1 kommentar:

  1. jag gillar din blogg! du skriver bra ;) är i wisconsin nu :)

    SvaraRadera