tisdag 17 augusti 2010

Mobiltelefoner och märkeskläder

Nu sitter jag i mitt nya rum och försöker hålla ögonen öppna. Jag känner fortfarande av tidsskillnaden i kroppen och har varit sömnig hela dagen.

I morse blev jag hämtad på hotellet av min värdmamma Sally och värdsyster Katherine. Vi åkte i ca en timme tills vi kom till New Canaan. Jag har bara sett jättefina stora villor hittills. Jag tror inte det finns några lägenheter i New Canaan. Vi åkte förbi NC High School där jag ska börja om två veckor och det såg väldigt bra ut. Sally berättade att den nyss har blivit renoverad så det ska tydligen vara fint inne i skolan också. Sedan åkte vi mot centrum för att äta lunch. Och här kommer det roliga... de första affärerna jag ser är Ralph Lauren och sedan Ann Taylor. Jag hinner undra om det bara finns sådana affärer här innan jag ser de vanliga affärerna som CVS och Dunkin' Donuts. Vi åt i alla fall lunch och sedan fixade vi mobil till mig. Vi beställde en skolväska ikväll också.

Imorgon eller på onsdag ska jag till skolan för att välja kurser. Någon gång i veckan ska jag nog träffa några tjejer som kommer vara juniors på skolan det här året. Jag träffade en av dem i mobilaffären idag. Hon är lillasyster till min värdsysters pojkvän och verkar riktigt snäll.

Det var nog allt från min dag, ska försöka ta några foton på skolan när jag åker dit som jag kan lägga upp. Tills vi hörs igen får ni ha det bra!

2 kommentarer:

  1. OMG du är framme! :D:D:D
    Lägg upp bilder!

    SvaraRadera
  2. JOSSI!! Saknar dig inte än..(ofc gör jag dt) men dt kommer slå till på onsdag då man inte har en av de bästa med sig i tvåan.. Love yah! fortsätt uppdatera oss så vi vet vad du har för dig. :D

    SvaraRadera