måndag 16 augusti 2010

Andra och Sista dagen i NYC

Idag var det en till händelserik dag. Vi började med en tour med guiden vi hade igår. Vi började med att ta the Staten Island Ferry förbi Frihetsgudinnan och tillbaka. Sedan bar det av till Brooklyn Bridge och Wall Street. Efter det blev vi avsläppta i SoHo. Det blev pesto-pizza med mycket mozarella till lunch innan vi tog tunnelbanan till Central Park Zoo. Där fick vi se röda pandor, apor, isbjörnar och några riktigt coola sjölejon. De vinkade till och med till mig.

Nu sitter vi på hotellet sista kvällen och de flesta ska upp runt halv tre på morgonen. Det är nog bara jag som får sova ut på morgonen vilket känns härligt!

Explorius-lägret har varit riktigt roligt och människorna kunde inte vara schysstare. Jag önskar verkligen vi kunde haft en dag till att vara i New York. Men jag längtar också till när jag träffar familjen och får börja på High School. Jag kan inte ladda upp några bilder, så det blir nästa gång jag får tillgång till internet. Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar