måndag 30 augusti 2010

MANHATTAN AGAIN!

Hej! Ledsen för att jag inte uppdaterade igår men var verkligen supertrött när jag kom hem. Jag åkte in till New York i några timmar och sedan bar det av till BBQ med några vänner till familjen.

På morgonen tog jag tåget från New Canaan med min värdbror Sam och hans kompis. Det tog ca en timme och vi behövde byta i Stamford som är en lite större stad i närheten. När vi kom fram gick vi och åt lunch på ett japanskt ställe. Jag åt nudlar med tofu och räkor och någon konstig rismassa vilket var riktigt gott (förutom rismassan). Efter det sa jag hejdå till Sam och mötte upp Lily och Jenny, som kom med hennes Explorius-grupp, i Grand Central Station. När de hade ätit sin lunch gick vi till Rockefeller Center och åkte upp i Top of the Rock, som nog har den bästa utsikten över New York. Där tog vi en massa härliga bilder och spelade in en liten videoblogg som kanske kommer upp här när Lily lägger in den på Youtube. Efter Rockefeller visade jag vägen till Forever 21 på Times Square, som har fyra våningar. Där var vi i ungefär en och en halv timme och provade en massa kläder. Efter det behövde jag gå tillbaka till Grand Central för att ta tåget hem, så vi gick dit. Vid fem var det dags att säga hejdå till Lily igen. Jag kunde inte gråta, men det var väldigt jobbigt. Jag tror jag har vant mig vid tanken att stanna här ett år, så det var lite lättare än första gången. Men efter vi hade sagt hejdå fick jag kämpa mot tårarna.

När vi kom tillbaka till New Canaan åkte vi till ett hus där vi var tre familjer som hade en BBQ tillsammans. Jag träffade några som gått i New Canaan High School förut och vi hade det trevligt och åt god mat i några timmar. Behöver jag säga att jag somnade direkt när vi kom hem? Här kommer några bilder från gårdagen:

Jag och älskade Lily
Times Square
Central Park och upper Manhattan
Empire State Building och lower Manhattan
Den bjuder jag på. Top of the Rock!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar