onsdag 1 september 2010

Day A

Idag var min första dag i New Canaan High School. Hur bra tror ni jag sov förra natten? Inte så bra. Jag låg och vände och vred mig tills klockan slog 6am och jag behövde gå upp. Inte så härligt, men är man spänd för sin första dag i en ny skola så piggnar man till hur fort som helst. Anyways, när jag och Sam kom till skolan gick vi till kafeterian där alla hänger innan skolan börjar. Jag fick träffa några Juniors och en kille hade samma "homeroom" som mig så han visade mig vägen till det första klassrummet. Det var riktigt förvirrande när jag inte kunde hitta till klassrummen och behövde fråga en massa olika personer om vägen, men jag kom i alla fall inte för sent till någon lektion. Men det var en sak som gick helt fel. Vi hade bara halvdag idag, så alla lektioner var hälften så långa. När det var meningen att vi skulle ha lunch skulle vi bara ha en free period, men jag gick till nästa lektion istället. Så jag gick till fel historia och fel spanska. Men det löste sig när jag stötte på rektorn, Mr. Pavia, som hjälpte mig. Han är för övrigt jättetrevlig och blev jätteglad när han förstod att jag är "the Swedish exchange student".

En lektion jag ser fram emot är psykologi. Jag fick en lärare som man nog skulle kunna kalla ganska flummig, men riktigt rolig och smart. Han fick psykologi att låta roligt, och dessutom har jag den lektionen med en massa Seniors så det ska bli spännande. Efter skolan åkte vi in till New Canaan för att äta lunch. Det var jag, Sam och några av hans kompisar som också är Juniors. Om jag inte har nämnt det förut så är jag en Junior.

Dagen sammanfattat var ganska överväldigande men rolig. Jag fick träffa en massa nytt folk och stressa för att hitta mina klassrum. Och mycket folk var det. 1300 elever samtidigt i korridorerna. Kan ni tänka er? Det är inte så många som märker att man är ny, eftersom det är nya Freshmen också. Men när man säger att man är från Sverige spärrar de upp ögonen och säger "that's so coooool!" eller  "your English is so goooood!".

Jag har tyvärr inga bilder att visa, men det kommer säkert några inom en snar framtid. Big hug!

1 kommentar:

  1. Big hug tillbaka. Det är stort att du nu har betat av första dagen. Roligt att alla verkar ha varit så trevliga. Kommer du ihåg min första dag i Calremont, när jag satt ner och nickade och tackade när alla i klassen stod upp och välkomnade mig i kör - trodde jag. När de i själva verket svor trohet mot amerikanska flaggan som jag satt rakt under i klassrummet. /Pappa

    SvaraRadera