torsdag 26 augusti 2010

Ben&Jerry's Factory

RÄTT!! Nästan... Jag har varit på Ben&Jerry's fabrik i Vermont.

Ingången
  Vi gick en guidad tur genom fabriken först och fick se hur de tillverkade glassen. I tisdags gjorde de Cherry Garcia, som är en bäst säljande smaken i USA. Tycker jag är lite konstigt. För de som inte vet är det körsbärsglass med chokladbitar. Ingen hit för mig i alla fall. I slutet av turen fick vi gratis "samples" av en ny smak som precis har kommit ut. Sedan gick vi till "Flavor Graveyard" där alla smaker som inte säljs längre är begravda. Det är alltså en riktig kyrkogård, fast utan en kyrka. Vissa smaker förstår man varför de slutade säljas. Ricottaost och pasta i glass liksom? Äckligt...

En av de begravda smakerna
Del av kyrkogården
Innan vi skulle åka vidare köpte vi en varsin skopa glass till. Jag tog en smak som heter "Milk and Cookies", som antagligen inte säljs i Sverige. Riktigt god var den med en massa olika kakbitar i. Jag köpte även en snygg tröja med "tie-dye" mönster som det stod Ben & Jerry på.

Jag och värdbror Sam som Ben och Jerry
Det var allt för nu, see you later alligator!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar