tisdag 10 augusti 2010

Vi ses!

Nu har det runnit många tårar. Jag kan säga att just nu är jag inte särskilt känslomässigt stabil. Jag kan skratta ena sekunden för att i nästa kämpa för att inte gråta.

I söndags hade jag avskedsfest hemma hos mig med en massa härliga människor. Vi åt, lyssnade på musik och umgicks. Det var en bra kväll, men sen när man skulle säga hejdå till alla blev det jobbigt. Jag trodde aldrig att det skulle vara så tufft, jag tänker att jag kommer ju tillbaka i alla fall. Men nu inser jag hur svårt det kommer att vara utan alla människor man älskar omkring sig. Man kommer inte ha någon där borta som man kan prata om vad som helst med, och det är läskigt. 

Jag fick en hel del fina presenter också. Jag måste tacka extra mycket för godiset, det var riktigt härligt att ha något att äta efter att man gråtit floder. Choklad kan ju fixa ett brustet hjärta. Jag tog även fram en vit tröja som alla fick skriva en hälsning på, så jag ska ha ett minne från alla med mig. Den blev riktigt snygg och jag känner på mig att jag kommer använda den mycket... kanske inte i skolan dock.

Framsidan...   
... och baksidan.
Sen i morse var det dags för det svåraste hejdå-et hittills. Jag kommer inte träffa Lily på 10 månader. Jag grät en hel del, även efter att hon hade gått. Och när jag skulle iväg för att köpa några sista grejer för packningen började jag gråta igen flera gånger. Jag hörde Waka Waka och In My Head på radion på vägen, såg hennes mobil på OnOff och gick förbi Ben&Jerry's i mataffären. Allt  påminner om min bästa vän som jag nu ska klara mig utan ett bra tag. Jag kan bara säga en sak: JAG ÄLSKAR DIG OCH KOMMER SAKNA DIG HELA DAGEN VARJE DAG!! <3

En av de sista bilderna tillsammans
 Jag lägger antagligen upp fler bilder på presenterna jag fick i söndags lite senare. Tills dess puss och kram!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag ska också åka till USA nästa år, vilken organisation åker du med? :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. sv. Hej! Tack så mycket! Jag åker med Explorius :) Kul att du hittade till min blogg :D

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte sluta gråta!!! :( och så fort jag läste din blogg så började jag igen! Älskar verkligen dig Jossi!!! <3

    SvaraRadera
  4. sv. Samma här, jag har alltid en klump i halsen :(
    Och jag har ändrat mig, jag vill ringa dig innan jag åker <3

    SvaraRadera