torsdag 19 augusti 2010

Stamford Mall

Ja, som rubriken kanske avslöjar var jag i Stamford Mall idag. Stamford ligger kanske 20 minuter härifrån och är en lite större stad. Jag gick med min värdsyster Katherine och hennes kompis. Vi gick i lite olika affärer, som Forever 21, och jag fick med mig två finfina plagg hem. Efter vi hade shoppat lite åkte vi till en restaurang i New Canaan där vi åt lunch. Vi tog alla tre en sallad som var urgod.

Igår var jag på New Canaan High School för att skriva in mig och välja kurser. Jag pratade med en jättetrevlig counselor som kanske blir min guidance counselor under året. Förutom akademiska kurser tänkte jag ta Filmskapande, Fotografi och Mixed Medias. De hade en hel del kreativa ämnen så jag hoppas jag får ett roligt schema. Jag fick även veta att någon dag innan skolan börjar är det orientation för alla nya elever. Man får alltså en tur runt skolan och kanske hälsa på några lärare.

Jag har inte tagit några roliga bilder senaste dagarna, men imorgon ska jag ta ett test så kanske kan ta några på skolan då. Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar