torsdag 26 augusti 2010

Vermont summerat...

Jag har varit uppe i Vermont med min värdfamilj i några dagar och min dator ville inte samarbeta när jag skulle ansluta till internet, så som ni kanske har märkt blev det inte så mycket bloggning. Jag ska försöka summera vad vi har haft för oss nu.

En dag var vi i en liten stad som heter Hanover där Dartmouth College ligger. Vi gick i lite affärer och jag tog några bilder på skolan. Alla colleges som ligger i New England är verkligen jättefina. De är för det mesta byggda med tegel, vilket jag tycker är superfint.

Jag, värdsyster Katherine och värdbror Sam framför
Dartmouth College
På söndagen åkte vi till Boston och jag var på min första baseboll-match. Superkul! Sam förklarade reglerna för mig, och jag tror jag förstod grunderna i alla fall. Det som inte är lika kul är att matchen blev försenad av regn och att de bara lyckas slå iväg bollen kanske fem gånger per match. Annars köptes det en Red Sox-tröja och en massa onyttiga snacks. Efter matchen blev det middag på en restaurang och sedan tre timmar i bilen tillbaka till Vermont. Summerat blev det en lyckad dag.

Homerun för Boston Red Sox!
Popcorn med karamell-överdrag. Typisk baseboll-"mat"
På tisdagen gjorde jag något som jag tror många blir lite avundsjuka på (bortsett från att jag inte har börjat skolan än och att jag är i USA). Kan ni gissa vad det är?

5 kommentarer:

  1. JAA!!!!!!!!!!!! Vi är avundsjuka!

    SvaraRadera
  2. Sv. Sure sure, vi kan länka ;) De ska jag inte behöva, deadline om 5 dar! Jag slänger upp en länk =)

    SvaraRadera