söndag 15 augusti 2010

MANHATTAN!!

Idag gick vi upp vid sju. Vid halv nio gick bussen mot Manhattan! Det var härligt att se "the Skyline" och veta att man var på väg dit. Först fick vi en guidad tur då vi åkte förbi Central Park, några muséer, Ground Zero, Greenwich Village och en massa andra höööga byggnader. Vid ett fick vi fri tid att göra vad vi ville, så jag och ett gäng tjejer gick och åt pizza till lunch. New York Pizza är nog den godaste jag någonsin ätit! Sedan bar det av till Forever 21 och Victoria's Secret. Efter det var klockan plötsligt mycket så vi började gå tillbaka till platsen där bussen skulle hämta oss. Vi tänkte åka upp i Top of the Rock i Rockefeller center, men eftersom vi inte hann det tänkte vi göra det imorgon. Det kommer antagligen upp bilder från det i morgon.

Annars är det bra här. Det är verkligen en grupp härliga människor jag har hamnat med. En nackdel med hotellet är att de glömmer bort att man vill beställa, och sedan glömmer de vad man beställt. Men mätt blir man. I Central Park finns det ett "svenskt" hus, så alla New York-bor tror de vet hur Sverige ser ut. Lite udda fakta men kul att veta kanske. 

Nisse och Calle

Tilda och Sandra

Central Park
Linda och Nisse
Times Square
Jag kanske har missat att skriva om en massa saker vi har gjort, men min hjärna har lite Jet lag så ni får ha tålamod :)

1 kommentar:

  1. Åhh det låter så kul!!
    Hur ska du hinna med allt som finns att göra :P Ska ju typ finnas en jätte stor topshop affär :D
    Jätte kul att du upptaderar!

    SvaraRadera