lördag 11 september 2010

Upp och hoppa

Nu mår jag bättre igen :) De senaste dagarna har varit fulla av olika sorters aktiviteter. Det och att jag inte mådde så bra ett tag har bidragit till att jag inte orkat uppdatera. Men nu är jag på topp igen. Nästan. Jag tänkte i alla fall att jag kunde skriva två inlägg idag.

I torsdags var det Rosh Hashanah, vilket är en judisk högtid. Vi hade ledigt på torsdagen, men inte på fredagen. Jag gick i alla fall till synagogan med min värdfamilj både på onsdag kväll (två timmar) och torsdag morgon (tre timmar). Hälften av allt de säger är på hebreiska, men det gör inte så mycket. Det är mycket mer sång än på en kristen gudstjänst också, vilket gör det lite lättare att hålla sig vaken. Men bara lite. Efter att man hade suttit och ställt sig upp om vartannat i tre timmar fick man lite kakor dock, så det var gott.

Annars rullar livet på här borta. Jag träffar fortfarande nya människor varje dag och förstår mer och mer av lektionerna. I onsdags hade jag även min första Cross Country-träning. Den gick inte så bra, eftersom jag inte mådde bra innan, men den jag hade i fredags var mycket bättre. Vi sprang en kilometer fyra gånger, alltså intervaller. Efter det gick vi till gymmet och lyfte lite vikter. Alla andra var bättre än mig, men jag känner ändå att det är kul och jag kommer i alla fall fortsätta tills säsongen är slut.

Bilder kommer i nästa inlägg, håll ut! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar