torsdag 23 september 2010

En vanlig dag

Hejsan Svejsan! Jag tänkte jag kunde skriva lite om hur en vanlig dag ser ut här borta i New Canaan.

Jag vaknar runt klockan 6 på morgonen. Vid tio i 7 åker jag och Sam till skolan. Oftast börjar vi samtidigt, men ibland har han sovmorgon, så jag måste ta skolbussen. Imorgon har vi sovmorgon båda två, så då kan jag åka i bilen med honom. När jag kommer till skolan går jag till kafeterian eller biblioteket. Vid fem i halv 8 ringer första klockan och då går man till sin första lektion. Sedan rullar dagen på, och man går från och till lektioner när klockan ringer. I min skola är det inte en sådan där klocka som man hör i High School-filmer, utan det är mer som en tuta.

Vid lunchen kan man köpa eller ta med sig mat. Jag tar oftast med mig mat, eftersom jag inte vill slösa pengar. Lunchen är uppdelad i tre perioder, och om man har lektion under lunchen kan det hända att man går till lektionen första perioden, lunch andra perioden och tillbaka till lektionen andra perioden. Det är inte så jobbigt som det låter, men vi har bara 25 minuter lunch. Vissa dagar har jag även idrott. Jag har valt att spela tennis. Man fick välja mellan det och fitness, vilket är att bara använda maskinerna i gymmet.

Såhär ser mitt schema ut.
Rutorna där det inte står något har jag håltimme

Skolan slutar vid fem över 2. Då går jag till omklädningsrummet och byter om för Cross Country. Vi har träning från runt tre till halv fem. Då blir jag hämtad av min värdmamma vid skolan. När jag kommer hem är det bara att duscha och börja göra läxor. Vi äter middag runt 7, men jag äter oftast något efter träningen för att orka göra alla läxor.

Det är ungefär hur min dag ser ut. Om det är något ni undrar är det bara att kommentera. Vilket jag gärna vill att ni gör. Ni kan skriva om hur ni har det i Sverige eller något annat kul. Stora kramar! :)

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är fitness jag ägnar mig åt då jag åker och tränar på maskiner en dag i veckan.

    Det verkar som du har fysisk träning mest varje dag och det passar ju dig bra som är van att träna.

    Vad består den skolmat av som man kan köpa om man vill? Vad kostar den?

    Här i Örebro har det blivit så att lärare måste betala för maten om de vill äta med sina elever. Det kostar 20 kr att äta och arbeta samtidigt!!! Det är stora protester mot det här beslutet.

    Alldeles straxt ska farfar och jag åka till Stockholm. Idag åker vi till Lidingö och på lördag eftermiddag flyttar vi över till Tyresö. Det händer mycket roligt för din pappa just nu. Det gläder oss alla.

    Ha det så bra.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. JOSSI! Du är saknad mi babe! Vi har dt bra här i Sverige, bara att dt redan börjar bli bajskallt.. INTE KUUUL! Men du får ta lite mer bilder o så i skolan! :D Vill se alla coola människor.. ^^ <3 <3 <3

    SvaraRadera