torsdag 16 september 2010

Beginner's Race

Hallå i skärmen. Det var ett tag sen. Här kommer en uppdatering på vad jag gjorde igår:

Efter skolan gick jag till Waveny Park, där vi har våra Cross Country-träningar, och samlades med laget. Igår var nämligen första tävlingen för säsongen. Vi hade på oss våra fina lag-outfits. Shortsen är verkligen jättekorta, och de har en stor vit blöja inuti som man kan se när man böjer sig ned. Jag kommer nog inte använda de shortsen annat än på tävlingar. Vi värmde i alla fall upp tillsammans och sedan började tävlingarna. Först var det Novice, vilket bara var 1,5 miles. Efter det var det Varsity, alltså vår tur, och vi skulle springa 2,4 miles. Början var lite jobbig, men när jag väl kom in i det gick det riktigt bra. Jag kände att jag kunde ha gett mer, men jag vet inte riktigt hur snabbt jag ska springa för att precis orka, så jag ville inte chansa. Jag kom i mål på tiden 22.41, vilket jag tror är helt okej i alla fall för mig.

Efter racet var det bara att ställa sig och heja på killarna. Vissa är verkligen riktigt vältränade. Jag kommer inte ihåg tiderna de fick, men snabba var de. Några bilder från gårdagen kan jag lägga upp också:

Såhär fin är vår outfit
Härliga lagmedlemmar
Parken där vi springer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar