söndag 5 september 2010

Vinner snart U.S. Open

Nu är det tredagarshelg. Vi har ledigt på måndag också eftersom det är Labor Day. Igår hängde jag med några människor från skolan och vi åkte omkring lite i New Canaan och iväg och köpte glass. När jag kom hem var jag så trött att jag inte orkade blogga.

Idag åkte jag till golfbanan med Sam och min värdpappa Bill. Vi övade bara på att slå bollen, vilket jag aldrig har gjort förut. Det var svårt att lära sig, men jag fick iväg bollen några gånger i alla fall. Det är verkligen mycket svårare än det ser ut. Hälften av gångerna slog jag inte ens till bollen. På golfklubben är de tydligen väldigt noggranna med att man har rätt sorts kläder på sig, så jag fick låna några av Sallys kläder, vilka var för stora. Ni får en bild på hur det såg ut när jag skulle slå mitt sista slag:

Ser jag inte ut som en riktig golfare?
Ikväll åkte vi hem till en av Sams kompisar och hängde där ett tag. Jag fick träffa nya människor och lära känna andra bättre. Det är verkligen annorlunda hur man umgås med folk här borta. Om man vill träffa någon så tar man bara bilen och åker dit. När jag ska hem till någon hemma i Stockholm måste jag planera före, eftersom jag måste ta bussen. Här kan man vara med någon i ett par timmar och sedan åka hem innan sin "curfew" (någon som kan ett bra ord för det på svenska?). Det är faktiskt ganska skönt att ha någon som skjutsar en överallt, men jag känner mig inte så miljövänlig.

Det var allt för idag, ha det så bra! Kram

4 kommentarer:

  1. Haha snygg outfit sötnos :P Och curfew kan man säga typ "tid när man ska vara hemma". Haha inte ett ord men typ :) Love ya <3

    SvaraRadera
  2. Utegångsförbud. Och när har du utegångsförbud förresten?

    SvaraRadera
  3. Den här bilden ska jag visa för farfar så fort han klippt gräsmattan klar.

    SvaraRadera
  4. "Grounded" är "Utegångsförbud". Finns inget ord för Curfew på svenska, kanske läggdags =P

    SvaraRadera