fredag 3 september 2010

Third day

Tredje dagen i skolan. Jag börjar förstå vart jag ska gå och hur lunchen fungerar. Jag kanske inte har berättat det. Lunchen är indelad i tre perioder. Första, andra och tredje. Om man har en lektion på lunchen kan det betyda att man har lektion första lunchperioden, sedan lunch i 20 minuter och sedan lektion igen tredje lunchperioden. Så hade jag idag. Jag gick till Junior English, sedan lunch och sedan tillbaka till lektionen. Sam har nog behövt förklara det här för mig tio gånger för att jag skulle förstå.

Annars har jag fått lite nya vänner idag igen. Jag har någon jag kan sitta och prata med i alla lektioner förutom psykologi, där alla andra är Seniors som känner varandra. För övrigt fick vi en vikarie på psykologin idag som var riktigt tråkig jämfört med min riktiga lärare. Efter skolan gick jag till ett möte för alla som var intresserade av att köra Cross Country. Jag tycker det verkar kul, så jag skrev upp mig för att köra nu på hösten. Imorgon skulle vara första träningen, men på grund av orkan-varningen blir det inget. Varningen är ganska löjlig, eftersom det antagligen bara kommer regna lite här i New Canaan, om ens det.

Imorgon har jag first period ledig, vilket betyder att jag får gå upp sju istället för sex. Yay! Här är man inte bortskämd med sovmornar inte. Nu blir det sängen. Natti natti, eller godmorgon för er i Sverige :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar