lördag 30 oktober 2010

Spirit Week!

Här kommer en summering av Spirit Week. Vi har fyra "Days of Spirit": Clash Day, Clone Day, Turn Back the Clock day och Red and Black Day.

På Clash Day skulle man ha kläder som inte går ihop. Man kunde ha olika mönster och olika färger.

Nästa dag var Clone Day, vilket är en dag då folk går fullt ut. Den går ut på att man klär ut sig till något i en stor grupp, så man blir kloner av varandra. Folk hade verkligen jätteroliga idéer. I min grupp klädde vi ut oss till blinda möss, med solglasögon och käppar. De som nog lyckades bäst var de som klädde ut sig till avatars. Det var en rolig dag. Innan skolan åkte vi hem till Laurens hus för att göra oss i ordning tillsammans.


Emily, jag och Kelly


Mackenzie, Jaimie, Nicole och Dena


Jag och Cara

Sophie och Abby

Jag och Kristine

Efter det kom Turn Back the Clock Day, då varje årskurs har ett årtionde var som de ska klä sig som. Freshmen har 50's, Sophomores har 60's, Juniors har 70's och Seniors har 80's. Det var några, bland annat jag, som hade toga istället för 70-talskläder. Vi körde på 70's B.C. istället. Men de flesta hade "vanliga" kläder, och vissa lyckades riktigt bra med det. Platåskor och disco var det som gällde.


Emily och Cara

Lauren och jag

Sist var det Red and Black Day, som definitivt var den roligaste. Alla hade på sig rött och svart, som är våra skolfärger. Många hade eyeblack, vissa målade till och med hela ansiktet med rött och svart. Skolandan här är verkligen helt sjuk. Efter skolan var det Pep Rally, då alla som är med i en Varsity-sport gör en dans och visar upp. Jag var med i vår Cross-Country dans, som var till den här låten. Riktigt kul var det, och det var många som hejade. De andra danserna var också roliga att se. Efter det körde hela skolan några hejaramsor och så fick man veta vilka som blev Homecoming kung och drottning.


Jag och Lauren




Våran dans

2 kommentarer:

  1. Vilken kult vecka det verkar ha varit. Om man väcker dig mitt i natten om 30 år kommer du fortfarande komma ihåg den!

    SvaraRadera
  2. Coolt! Vad var bubbelplasten för nåt?

    SvaraRadera