lördag 2 oktober 2010

Football game

Igår var jag på min första amerikanska fotbollsmatch. Det var blackout, vilket betyder att man bara ska ha svarta kläder på sig. Det har regnat här borta de senaste dagarna och det var orkanvarning i torsdags. Igår morgon regnade det också, men på matchen hade vi tur med vädret och det blåste bara lite. Men det börjar bli lite kallt nu, så man måste ha jacka på sig.

Matchen började vid sju, men jag kom dit när det var "halvlek". Då stod det 35-0 till vårat lag, och matchen slutade även så. Det var alltså inte så jätteroligt att titta på eftersom de inte gjorde några touchdowns när jag var där, men det kommer jag säkert få se på söndag när jag ska med min värdfamilj på en riktigt amerikansk fotbollsmatch. Emily, som jag har spanska med, är cheerleader så jag tog några kort när de gjorde sina stunts också. Det är så himla coolt! Och sedan gjorde Emily några volter, vilket var ännu häftigare. Det fick mig verkligen att önska att jag kunde göra sådant.

Resten av kvällen var ganska lugn. Vi åkte till ett ställe i stan och köpte glass och sedan åkte vi hem. Jag tog några bilder på matchen, så här kommer de :)

Kelly, jag, Cara och Emily
Fotbollslaget
Cheerleaders
Ursäkta för det konstiga ljuset i bilderna, strålkastarna är verkligen ljusa. Tills vi hörs nästa gång, ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar