onsdag 20 oktober 2010

Klubbar

På fredagen för tre veckor sedan hade vi en "Club Fair" i kafeterian där alla klubbar i skolan hade sitt eget lilla bås och kunde berätta om vad de gör. Jag gick med i tre klubbar, så jag tänkte jag kunde berätta lite om dem.

Italian Culture Club - Ja, det är mer eller mindre vad det låter som. Vi ska laga italiensk mat och titta på italienska filmer. Vi kommer träffas ett par gånger i månaden och ha knytkalas eller vad man ska kalla det. Roligt blir det i alla fall, eftersom många av mina nya vänner är med i den.

Hope 4 Ghana - En av tjejerna som startade den här klubben åker till Ghana varje år med sin familj och hjälper barn som går i skolan där borta. Vi har olika "fundraisers" för att kunna skicka fler föräldralösa barn till skolan och ge skolan material så att utbildningen blir bättre. I lördags hade vi vår första insamling. Vi sålde kakor och bakelser under tiden som det pågick en fotbollsmatch för yngre spelare. Vi tjänade ihop 230 dollar, vilket inte alls är dåligt.

Young Democrats of New Canaan - Den här klubben gick jag mest med i för att Sam och Charlie startade den, men det låter inte helt supertråkigt. Nu är det ju val till Congress här borta, så jag tror vi ska ringa omkring och skicka vykort för att hjälpa den demokratiska deltagaren Jim Himes att få fler röster. Jag var faktiskt på en barbecue för demokrater i New Canaan med min värdfamilj för några veckor sedan, då jag fick träffa honom.

Det var det. Jag gick verkligen med i bara några få av de klubbar som finns här. Jag skulle gissa att det finns nästan 50 stycken, men jag kan också ha helt fel. Hela kafeterian var i alla fall fylld med posters och folk som ropade efter dig att du skulle gå med i deras klubb. Jag ser verkligen fram emot alla möten vi ska ha med klubbarna, och dessutom mår man bra när man hjälper barn i Afrika. Win win! Har inte så mycket mer att säga nu, så jag säger bara stora kramar till ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar