söndag 10 oktober 2010

Bowdoin och Gelato

Första dagen i Maine alltså.

Vi gick upp vid sju, vilket inte var så härligt med tanke på att vi kom till hotellet vid tolv igår. Vi åkte i alla fall till Bates och mötte upp Katherine. Hon, jag och Sam åkte till en diner och åt frukost. Jag tog vanliga amerikanska pannkakor med smör och sirap, vilket var supergott! De vet verkligen hur man lagar bra onyttig mat här.

Senare åkte vi till Bowdoin College. Där lyssnade vi på någon som jobbar på skolan i en timme, och sedan gick vi på en tour av campuset. Det var fint, och jag gillar verkligen tegelbyggnader. Om jag går på college här borta måste det nog ha tegelbyggnader. Lite roligt krav, men man vill ju inte gå i en ful skola.
Till lunch åt vi indiskt och efter det åt vi glass på ett ställe som hette Gelato Fiasco. Gott var det!

Vi har även varit och shoppat i en jättestor L.L. Bean-affär, vilket är utomhuskläder och sådant. Vi har inte riktigt något som motsvarar det i Sverige, men man kan väl säga att det är som en enorm Stadium.

Gelato!


Bowdoin College
Till middag blev det god sushi på ett ställe i Portland. Portland i Maine alltså, inte Oregon. Nu sitter jag på hotellrummet och ska sova snart. Är verkligen trött nu efter tour av college och en hel del mat. Vi hörs i morgon, Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar