måndag 25 oktober 2010

Skolpjäs på en lördag

Igår var jag på skolpjäsen med Emily och Lauren. Det var verkligen jättebra och roligt. Det var två komedier, den ena var Romeo och Julia, fast den var "Seussificated". Dr. Seuss är en barnboksförfattare här borta som har en speciell stil som alla gillar, och hans texter rimmar mycket och han ritar roliga figurer. Så pjäsen var jätterolig och kostymerna var helt galna. Slutet ändrades också, så att ingen dog. Den andra pjäsen var "Rules of Comedy", som också var kul. En gång i pjäsen drack skådespelarna vatten och spottade ut det på publiken, men de hade varnat oss så man fick skylla sig själv om man satt längst fram. Jag satt på andra raden, men fick ändå lite på mig. Det kändes inte så fräscht.


Emily och Lauren
Laurens hus är väldigt pyntat.
Man ser inte så bra, men det sitter en massa skelett på hennes veranda.

Efter pjäsen sov jag över hos Lauren, som bor precis vid skolan. Vi såg på filmen "It's Complicated", men båda somnade efter halva filmen, så vi såg klart på den i morse. Resten av dagen har jag inte gjort så mycket. Efter middagen bakade jag chocolate chip cookies till en bakesale som vi ska ha med klubben Hope 4 Ghana. Nu är det även dags för Spirit Week, men vi har bara fyra dagar "spirit", så det börjar egentligen på tisdag. Hoppas ni också har haft en härlig helg, hörs snart igen. Kram!

1 kommentar:

  1. Hej Josefin!

    Roligt att läsa din blogg och kul att se vad som händer där borta. Lustigt, vi inskaffade för bara någon månad sedan en (hhär helt okänd!) barnfilm som heter "Katten i hatten" (The cat in the hat) av Dr Seuss, med Mike Myers i huvudrollen som en helfestlig katt som tar med barn på äventyr. Alla som ser den älskar den och absolut ingen har hört talas om den här, men här i din blogg ser jag ju att Dr Seuss uppenbarligen är en amerikansk barnboksförfattare. Lustigt sammanträffande.

    Hoppas du får en kul Halloween!

    Kram Cathrine

    SvaraRadera