måndag 1 november 2010

Bonfire, Game, Dance

Jag borde nog skriva om resten av Homecoming-veckan, så här kommer det.

På fredagen efter Pep Rally var det en bonfire, som är som en majbrasa ungefär. Några band spelade sina låtar och man kunde köpa varm choklad och godis. Det tog ett tag för dem att starta brasan, men när den väl var igång var det varmt och skönt.


Erika och Tessa vid bonfire

Maggie och Kelly


Carrie och Maddie

På lördag eftermiddag var det dags för fotbollsmatch. Det var inte bara cheerleaders som körde hejaramsor, utan även publiken. Jag börjar förstå mer av hur det fungerar nu, även fast jag säkert inte kan ens hälften av reglerna. Vi vann med 42-7, vilket är utklassning mer eller mindre. Det är en härlig känsla att se en touchdown och förstå vad det är som händer. Kanske lite fånigt, men så är det.


Fotbollsspelare innan 3rd quarter

När jag kom hem var det bara att packa väskan och åka hem till Julias hus där vi gjorde oss i ordning för dansen. Det blev en del bilder innan vi behövde åka iväg till skolan, där dansen var i idrottssalen. Själva dansen var inte så rolig. Jag mådde inte så bra, så jag dansade bara i fem minuter innan jag gick ut och satte mig och väntade på de andra. Men det var roligt att göra sig i ordning för dansen och jag var inte så besviken att det inte blev mycket dans för mig.


Uppifrån fr. vänster: Maggie, Cara, Lizzy, Abbey, Emily, Holly
Kelly, Julia, jag

Homecoming summerat var definitivt en rolig upplevelse, och jag önskar jag kunde vara med igen nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar