fredag 22 oktober 2010

FCIACs

Idag hade vi alltså FCIACs, vilket är den stora tävlingen för Fairfield County, som New Canaan ligger i. Det var kul med riktigt många skolor som var med och tävlade och jättemånga deltagare. Hela fältet var fylllt med Cross Country-löpare.

För min del gick det helt okej. Efter en mile började jag må ganska dåligt eftersom jag sprang första delen fortare än jag brukar, men det gick över lite innan vi kom till avslutande backen och jag kunde sprinta de sista metrarna in till mål. De andra gick det också bra för tror jag. Många såg riktigt trötta ut när de kom in på upploppet, och det var några från andra skolor som la sig ner på marken när de var färdiga.Tror inte någon behövde åka ambulans i alla fall. Ja, vi hade ambulanser som stod där beredda på att skjutsa utmattade löpare till sjukhuset.


Söta Cara och Maggie. 
Caras mål med året var att komma med i min blogg, så jag kände för att vara snäll idag.

Imorgon blir en rolig dag. Blir antagligen ett inlägg imorgon kväll eller på lördag för min del, vet inte riktigt när det är för er i Sverige. I alla fall, trevlig helg och en stor kram från mig!

2 kommentarer:

  1. Låter sjukt kul med cross country, though it sucks att vi inte har något sånt i Sverige!! :/ Lol. PUSS OCH KRAM! ;)<3

    SvaraRadera
  2. Ni har roliga aktiviteter hela tiden på din skola, så kul, glädjs med dig.

    SvaraRadera