onsdag 13 oktober 2010

10/11/10

För att förvirra er har jag skrivit datumet från i måndags på amerikanskt vis med månaden först. Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag och jag önskar verkligen att jag kunde göra det oftare men ibland är jag helt enkelt för trött. Jag tänkte i alla fall att jag kunde berätta lite om vad vi gjorde i måndags.

Så först åkte vi till Colby College vilket även det ligger i Maine. Vi gick först på en tour och sedan var det information om skolan i en timme. Campuset är verkligen jättevackert och skolan verkar bra också. De tar även emot många utländska studenter. Efter vi hade sett skolan satte vi oss i bilen och åkte tillbaka hem. Det tog sex timmar, men det var inte lika farligt som vägen dit, då det tog åtta och en halv timme.


Utsikten från biblioteket på Colby


Väl hemma blev det hummer till middag, eftersom vi köpte med oss två var hem från Maine. De är speciellt kända för humrarna där. Sedan gick jag och la mig eftersom jag var så himla trött efter bilresan.


Hummer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar