onsdag 29 december 2010

Movie time!

Nu har jag sett två filmer två dagar i rad. Black Swan och True Grit, så jag tänkte att jag kan skriva lite om vad jag tyckte om dem.



Black Swan var obehaglig och konstig, men en riktigt bra film. Det var några scener som jag tyckte var så äckliga att jag kollade bort. Det värsta var nog när hon skalade av en stor bit av skinn på sitt finger. Jag vill inte berätta för mycket, men om någon ska se den vill jag varna för ganska otäcka scener. Det är i alla fall vad jag tyckte. Men filmen var ändå bra, och Natalie Portman är ju alltid super!



Jag tyckte True Grit var helt okej, men andra filmer av Coen-bröderna är bättre. En riktig Västern var det, med cowboys och öken genom hela filmen. Jag har inte sett originalet, men jag såg på trailern för den gamla och jag tror att den nya är bättre. Tjejen som spelar huvudrollen var jättebra. Henne kommer man antagligen se i fler filmer.

Nu ska jag sova i 12 timmar och njuta av det korta jullov vi har. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar