fredag 17 december 2010

Höjdhopp och snö

Hej hej! Tänkte bara skriva ett litet inlägg innan jag går och lägger mig snart.

Idag var en helt okej dag. Hade första perioden ledig, alltså sovmorgon (vilket innebär sova till sju). Vanligtvis går jag upp vid sex. Jag kommer verkligen uppskatta att gå upp vid halv sju varje dag sen när jag kommer hem till Sverige. Att gå upp så tidigt är inget jämfört med här borta, eftersom skolan börjar halv åtta. Under en av lektionerna hade vi en assembly i stora aulan, där folk pratade om mobbning och "verbal abuse". Det var en bra presentation, och mycket bättre än att ha lektion.

Efter skolan hade jag track, och idag hade vi en av gympasalarna, vilket betydde höjdhopp. Det är så himla roligt, även fast jag bara har gjort det ett par gånger. Kanske är det för att jag saknar att hoppa från när jag gjorde det hela tiden på konståkningen. Att lära sig tekniken till höjdhopp är också intressant. Det kanske är bara jag som tycker det, men när man ska lära sig något nytt verkar det som om tekniken är någon helt annan än vad man förväntade sig.

Senare när jag kom hem var det bara att börja med att skriva klart en uppsats och plugga till ett historiaprov. Jag har läxor i historia varenda dag. Det är oftast läs ett kapitel i den STORA boken och svara på frågorna, och sen ta anteckningar på några sidor från ett annat kapitel. Det tar runt en och en halv timme att göra, och sen har jag alla andra läxor. Eftersom jag kommer hem vid fem är man inte så pigg på att börja plugga heller.

En annan rolig sak är att vi fick våran första riktiga snö här i tisdags, om man nu kan kalla den det. Det var lite snö på marken, och det mesta har stannat kvar. Det var i alla fall kul att se hur folk reagerade. Eftersom det var första snön hoppades många att vi skulle få en "snow day", vilket betyder att man får ledigt från skolan eftersom snön kan ställla till med problem. Men det fick vi inte, så då fick man oroa sig över att inte halka med bilen på väg till skolan. Jag har lärt mig att de inte byter till vinterdäck här, vilket antagligen är varför det är lättare att sladda med bilen. Det vore så mycket lättare om de insåg hur bra vinterdäck är.


Det blev ett ganska långt inlägg, men tydligen hade jag mycket att berätta. Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Här har det kommit MASSOR med snö igår och i natt. Folk kör i diket fast de har vinterdäck.Dessutom fastnade pappa i LUxemburg igår pga snön och är alltså inte hemma och kan skotta. Om jag lämnar Baco ute idag kanske han äter upp all snö :)?

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har en massa snö!! Det är jättemysigt. När får du jullov? Vi går bara måndag och tisdag nästa vecka, och så slutar vi på onsdagen :) Igår var det Luciafotbollen, synd att du inte var här och spelade med oss, det var superkul!
    Saknar dig massor! <3

    SvaraRadera
  3. meeeh jossi! ÅK INTE MED I NGN FUCKING BIL SOM INTE HAR FUCKING VINTERDÄCK!! Vi vill ha dig hel när du kommer tillbaka sverige!! xD <3<3

    SvaraRadera