måndag 13 december 2010

Turkey Bowl

Hejsan! Thanksgiving var ju för ett par veckor sedan men jag kan berätta om fotbollsmatchen som var då. Jag menar amerikansk fotboll nu, och för det mesta eftersom det är största sporten här borta.

På onsdagen var sista dagen vi gick i skolan innan vi fick ledigt, och vi gick bara i skolan halva dagen. På morgonen när vi kom till skolan så märkte vi att alla handtag på dörrarna var målade blåa. Sen under dagen hörde jag att någon hade målat klocktornet och marken framför vår fotbollsplan. Det var sprayat blått på många ställen runt skolan och eftersom de hade skrivit blue wave på vissa ställen var det ganska uppenbart att det var våra rivaler Darien. Deras maskot är en våg och deras färg är blå. Det här var dagen innan den stora matchen, som vi skulle spela mot dem.

Matchen vann vi med 42-14, vilket är väldigt bra. De som var från Darien verkade inte så glada, eftersom vi hade vunnit även fast de hade vandaliserat vår skola och det var hemmamatch för dem. Det var bara fyra killar som hade gjort det, och jag tror de var alla från deras fotbollslag. Det är synd om resten som inte hade något med det att göra, men det var roligt att vi vann också.

Här är en bild på mig och Kaitlyn under matchen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar