måndag 22 november 2010

Helgen och NYC

Idag åkte jag och min värdfamilj in till Manhattan för lite shopping och lunch. Vi gick till en affär som heter Uniqlo. Det är från Japan, och deras ända affär utomlands är på Manhattan. De har baskläder i alla färger och väldigt billiga cashmir-kläder om man vill ha det. Jag köpte en vanlig långärmad tröja och en kofta. Till lunch åt vi på ett ställe som hade ukrainsk(?) mat. Piroger, surkål och rödbetor. Väldigt likt den estniska mat Farfar lagar innan julafton, vilket jag kommer sakna i år.Slänger upp en bild jag tog i Augusti när jag och Lily åkte upp i Rockefeller Center.


Var för övrigt och såg Harry Potter med Emily i fredags. Så sjukt bra! Och jag tycker de fick med mycket av det viktigaste från boken. Kan inte vänta tills sista filmen kommer. Det kommer bli galet roligt.

Nu är det dags för mig att sova. Har varit förkyld den här helgen, så förhoppningsvis försvinner det fortare om jag sover mycket. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. GUD VAD NI SUGER PÅ ATT UPPDATERAAAAAAAAAAAAAAAAA!.... Uppdatera mera för fasen!! xD

    SvaraRadera
  2. Hur var Thanksgiving? Kanon eller kalkon? :) Kram från ett väldigt snötäckt Sverige

    SvaraRadera