torsdag 4 november 2010

Banquet och Code Red

Hejsan svejsan!

Ikväll har vi haft en banquet med Cross Country-laget och allas föräldrar. Vi åt middag, tränarna och några i laget höll tal. De delade även ut awards till alla, som var skrivna på papperstallrikar. Jag fick en från min tränare och en från lagkaptenerna. Cara hade gjort ett bildspel också med foton från säsongen. Det var jättefint och jag är verkligen glad att jag valde Cross Country den här hösten. I morgon ska jag nog gå med i indoor track, vilket är friidrott inomhus. Fast för det mesta kommer vi vara utomhus ändå.


Mitt award som jag fick från min coach


Det jag fick från lagkaptenerna
Kelly med sitt award och diplom

Förresten, har glömt bort att berätta vad som hände i måndags. Jag hade spanska och var i biblioteket för att skriva ut något, när rektorn börjar prata i högtalarna: "this is a code red drill, everyone has to go to the safe areas in the buiding immediately" eller något i den stilen. Så jag och minst två andra klasser tränger in oss så långt in det går i lärarrummet i biblioteket. När vi väl sitter där börjar brandalarmet tjuta också. Alarmet är så högt att det känns som om det ska spränga ens öron. Där får vi sitta i ungefär tio minuter innan de släpper iväg oss till våra lektioner igen. Code red är alltså om någon t.ex. skulle ta sig in i skolan med ett vapen och få för sig att skjuta alla. Det kändes lite onödigt, men bra att veta hur man gör om det skulle hända på riktigt. Safety first är det som gäller!

1 kommentar:

  1. sv; hoho (a) vilken no- lifer som lägger upp ett sånt klipp på youtube.. men användbart i detta fall ;D hoppas du hade/har en bra födelsedag! :D <3<3<3

    SvaraRadera