onsdag 12 januari 2011

SNOWDAY!

Hej där borta i Sverige! Hoppas ni har det bra, för det har jag. Jag fick nyss veta att vi kommer ha en snowday imorgon, vilket innebär att vi inte behöver gå till skolan pga snö. Ibland blir man jätteglad över att de inte kan hantera snö här borta, och ibland blir man riktigt irriterad. Just nu är jag glad, för att jag inte behöver gå till skolan imorgon, men det var inte så kul när vårat flyg till California blev inställt på jullovet.

I fredags hade vi halvdag för att det började snöa på morgonen och de var rädda att folk inte skulle kunna komma hem för all snö som skulle komma innan två, så vi slutade vid elva. Det är lite töntigt, men jag förstår att de blir oroliga för att folk ska krocka med sina bilar om de inte plogar vägarna i tid och vissa inte har vinterdäck. I alla fall, imorgon kommer jag antagligen vara insnöad så det blir pluggdag ändå. Inte så roligt.

Jag har inga bilder på snön, så här är en bild jag tog från mitt fönster ett par månader sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar