fredag 23 juli 2010

Hemma igen och ambassaden

Hej där!

Jag är äntligen tillbaka från Spanien! Det har varit jätteskönt väder och jag har solat, badat och gått omkring i Barcelona. Men nu är jag tillbaka och idag är det exakt tre veckor tills jag åker. Gaaah!

Igår var jag på ambassaden för att ansöka om visum, och visst har jag varit med om värre, men herregud vad länge man fick vänta! Först fick jag ställa mig i en kö utanför ambassaden där jag väntade i en och en halv timme. När de sa att man fick komma fram fick jag visa några papper och sen skulle man gå in i byggnaden till väntrummet. Där skulle man gå fram till en kille i en lucka som tog alla ens papper och sa att man fick sätta sig och vänta. Så jag satte mig och väntade i en timme till. Sen ropade de upp ens namn och jag fick gå fram till en ny lucka där man fick lämna fingeravtryck och svara på några frågor. De var inte konstiga alls, hon i luckan frågade bara om vem som betalar för mitt utbytesår och vad mina föräldrar jobbar med. Sen fick jag tillbaka allt förutom passet och så var jag klar. Att de kan vara så långsamma! Det som går fort är väl passet, som man ska få inom en vecka.

Ja, ambassaden var inte det roligaste jag har varit med om, men jag skulle göra om det 100 gånger om det behövdes för att jag skulle få åka till USA.

Så nu har jag några saker kvar att göra. Jag måste ta min sista twinrix-spruta, fylla i några papper för skolan, köpa presenter till värdfamiljen och läsa igenom papprena jag har fått av den amerikanska organisationen.

Hej så länge, nu ska jag gosa ner mig med mina instruktioner för hur man är en bra utbytesstudent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar