söndag 25 juli 2010

Packlista

Igår började jag skriva på en packlista och jag tycker jag fick med ganska många saker som jag brukar glömma om jag reser bort. Det som är dåligt är att man vet ju inte vad man har glömt eftersom man just har glömt det. Låter logiskt... Jag vet att jag kommer glömma det viktigaste, som något papper som måste med eller passet. Sen måste man ju packa för hela året, så jag ska ha med dunjackan. Det blir så många saker man tar med sig som känns så himla onödiga, men som ändå måste med. Eftersom min värdfamilj har pool ska jag ha med mig badkläder, men under hela vintern kommer jag inte använda dem. Det är såna här konstiga saker som ploppar upp i mitt huvud.

I morgon ska jag i alla fall prata med min värdmamma hoppas jag om saker som måste fixas. Jag måste t.ex. tydligen fylla i några papper för skolan, annars kommer jag inte kunna gå där. Eftersom jag hittade min familj själv redan i oktober har vi väntat ganska länge med att prata om saker som måste ordnas innan man åker. Nu är det lixom bara 19 dagar innan jag åker...

Jag är i alla fall väldigt rastlös. Jag vill veta mer om allt, få ett mail från Explorius eller prata med någon från New Canaan som kan berätta något nytt. Nu läser man bara samma sak om och om igen för att ha något att läsa om. Jag önskar det kunde vara en vecka kvar så jag kan börja packa...

Ganska meningslöst inlägg, men den här helgen har inte varit så händelserik. Det blir andra bullar när jag kommer till New York! Jag lägger upp den enda bilden jag har hittat på min high school för att det ska finnas något roligt att titta på. Hejs svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar