onsdag 30 juni 2010

Dumb laws

Alla vet ju att USA är ett land som gärna överdriver saker. Som i skolan måste de ha strikta regler för hur man får klä sig, annars tror de att alla kommer gå omkring klädda som prostituerade. Jag har i alla fall hittat några konstiga lagar de har i Connecticut, där jag ska bo. Det är inte lika många konstiga lagar som i många andra stater, men några hittade jag.

  • You can be stopped by the police for biking over 65 miles per hour.
  • In order for a pickle to officially be considered a pickle, it must bounce.
  • It is illegal to discharge a firearm from a public highway.
  • It is unlawful to walk backwards after sunset.
  • You aren’t allowed to cross a street while walking on your hands.
  • It is illegal for a man to kiss his wife on Sunday.
Helt sjukt, är det för att Gud tar illa upp om man kysser sin fru på en söndag? Och den första är ju bara onödig. Vem skulle cykla i över 100 km/h? Tror inte ens det går... Jag tror inte ens de som bor i CT vet om de här lagarna, men ingen ser väl till att de följs heller. Jag får ju se när jag kommer dit...

Annars har jag inte så mycket att berätta. Ska packa klart för Spanien. Det blir jobbigt om man tänker på att man ska packa för USA sen. Jag har nyss fyllt en resväska för att jag ska vara borta två veckor. Hur ska det gå sen när man ska packa för tio månader?

Aja, nu måste jag fixa det sista inför resan. Vi hörs om två veckor, ha det bra tills dess! :D

4 kommentarer:

  1. Ska också bo i Usa i andra ring :D Fin blogg btw!

    SvaraRadera
  2. haha jaaa, lagarna är ju lite.. speciella :P ska vi länka föressten? :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin blogg! :) Jag ska också till USA. Ska vi länka? :)

    SvaraRadera
  4. Heej! Jag åker också som utbytesstudent till USA :D länka? :)

    SvaraRadera