söndag 13 juni 2010

2 månader

Japp, idag är det 13:e, alltså precis två månader kvar till avresa. Det börjar kännas lite nervöst. Man börjar tänka på småsaker som hur det kommer kännas när man träffar värdfamiljen första gången och vart man ska sitta i matsalen i skolan. Men man vet också att allt kommer att lösa sig. Jag är ju inte den första som åker på ett utbytesår direkt.

Just nu håller jag och min mamma på och försöker fylla i ansökan till visumet, eftersom man måste ha ett sånt om man ska vara borta mer än två månader eller något liknande. Vi lyckades precis få fotot godkännt. Man ska alltså ha ett foto som ser ut som ett passfoto, men man kan inte använda det som är i passet av någon konstig anledning. Man ska ta fotot själv hemma.
Först tyckte vi det verkade bra att använda mammas systemkamera för att ta bilden, den är ju jättebra. Men sen när vi hade fixat storlek på fotot och laddat upp det i ansökan står det "image may be out of focus". Jag är alltså det enda som finns i fotot, och det står att man kanske inte kan se mig så bra. Så vi testar att ta bilden med min "vanliga" digitalkamera, och då funkar det. Det här är bara ett av problemen med ansökan, så ni som ska fylla i det själva: gör det när ni har tid. För det tar säkert en dag att fylla i.

Över till lite roligare saker. Det är sommarlov! Jag slutade i torsdags. Det var lite sorgligt för att man behövde säga hejdå till vissa som man visste att man inte skulle träffa på ett år. Det blev många bilder, men jag orkar inte lägga upp alla. Fick även betygen, vilka man inte kan vara nöjdare med. Sen sjöng och spelade lärarna lite för oss ettor och tvåor. Det var särskilt roligt när de skulle rappa. Ja ni läste rätt, våra lärare rappade för oss. Hilarious. Så nu är jag redo för sommar, sol, bad, Barcelona, hänga med kompisar och till slut packa ihop rummet på sån liten yta som möjligt.


Millan, Aaron, jag, Lily, Sara, Kim och Karolina

Idag var jag i Farsta Centrum med min lillasyster och min mamma. Hittade en jättesöt tröja som jag fick med mig hem. Så även fast det här inte är en modeblogg måste jag lägga upp en bild på den för att den var så gullig. Förlåt mig, ni kommer inte behöva titta igenom hela min garderob om ni fortsätter läsa.


Looney Tunes

Det var nog allt för idag, hoppas ni haft en bra helg :)
Kram

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag länkade dig nu! :D DU kan länka mig med om du inte redan gjort det! :D

    SvaraRadera
  2. Hej :) Din placering verkar ju jättebra! Självklart länkar jag dig! Ha det bra! :)

    SvaraRadera
  3. Självklart länkar jag! Ha det bra :)

    SvaraRadera