måndag 31 maj 2010

Första inlägget!!!!

Nu har mina vänner tjatat på mig så här kommer till slut första inlägget!

Först kanske jag borde beskriva mig själv så att alla intresseklubbar där ute kan anteckna. Jag är en tjej på 16 år som bor i Tyresö utanför Stockholm. På fritiden åker jag teamåkning, konståkningens lagsport. Jag går Samhällsprogrammet på Internationella Kunskapsgymnasiet i Liljeholmen och ska precis gå ut ettan. Fredagen den 13:e (be för mig) augusti ska jag flyga till New York med ett gäng andra utbytesstudenter för att spendera tre dagar i the Big Apple och sedan ska jag ensam vidare en timme österut mot mitt livs äventyr.

Det här är alltså min blogg (nähä) och här ska jag skriva om mitt underbara utbytesår i New Canaan, Connecticut, USA under läsåret 10/11. Staden där jag ska bo har ca. 20'000 invånare och jag ska gå i New Canaan High School som har ca. 1'300 elever. Senare kommer jag skriva mer om min värdfamilj och alla nya människor jag träffar.

Min vän Lily, som heter Charlotta egentligen, ska även hon på ett utbytesår och vi åker med samma organisation, Explorius. Just nu väntar vi spänt på att hon ska få sin värdfamilj och få veta vart hon ska bo. Vi hoppas på att vi får åka tillsammans till New York. Här kan ni läsa hennes blogg.

Ni, vem det nu är som läser min blogg, kanske undrar hur namnet kom till. Det var så att jag och mina vänner satt och skämtade lite om vad min blogg skulle heta när min finfina vän Anna kom med det otroligt coola namnet Jossi På Äventyr. Från början var det inte ett seriöst alternativ, men i brist på fantasi så fick det bli namnet på denna blogg. Nu måste jag erkänna att jag faktiskt gillar det ganska mycket.

Där har ni alla basics, skriv gärna en kommentar om ni vill veta mer om något eller bara ge en komplimang för mitt otroligt fina skrivsätt.

P.S. Ursäkta designen nu i början, jag håller fortfarande på att lära mig alla koder och saker D.S.

4 kommentarer:

  1. Vi ska ha så himla kul där!! hoppas vi hamnar nära varandra :D
    Annars kommer jag sakna dig för mycket..
    (gillar faktist sättet du skriver)
    Puss och kram din bästa Lily

    SvaraRadera
  2. na na na na, na na na na. Hey hey hey, goodbyeee

    SvaraRadera
  3. Na na na na, na na na na. Hey hey heeyy, goooodbyee!

    SvaraRadera